Contact Us

Eleventy

  De ontwerpers bij Eleventy streven naar duurzaamheid en zero impact. “In de toekomst is er alleen nog plaats voor ethisch verantwoorde mode,” volgens Eleventy. 

Eleventy, collectie Spring Summer 2019

Verantwoordelijke luxe

Dit modehuis is sociaal geëngageerd op verschillende terreinen. Luxe heeft vaak een wat pejoratieve bijklank. Het gebruik van natuurlijke grondstoffen voor de creatie van luxe en elegantie zou belastend zijn voor het milieu. De klimaatsverandering is een globaal probleem maar ieder kan op zijn terrein er wat aan doen. Zo doet Eleventy voortdurend aan research om hun productiesysteem te optimaliseren en tot een zogenaamd zero impact niveau te komen.

Ook qua tewerkstelling doen ze belangrijke inspanningen. Italië heeft een langlopende traditie van ambachtsmensen en kleine bedrijven in de modesector. Eleventy werkt samen met maar liefst met 94 kleine bedrijven verspreidt over gans Italië. Elk zijn ze gespecialiseerd in een onderdeel van de productie van de collecties. Zo proberen ze een belangrijke erfenis in stand te houden.

Eleventy, jong en ambitieus

Opgericht in 2007 in Milaan door twee ontwerpers, Marco Baldassari (heren collectie) en Paolo Zuntini (dames collectie) is dit modemerk nog zeer jong. In 2014 koopt een investeerdersgroep het grootste belang in het merk en versnelt de groei, met als recentste mijlpaal de oprichting van een bijhuis in New York. Ondertussen zijn er al 16 brand boutiques (Italië, Korea, Oostenrijk, Frankrijk en USA).

In België kan u terecht bij Artson Men en Miss Artson in Haacht of op onze webshop.